IMG_2057_edited.jpg

Start je in september 2023 in het 1e, 2e, 3e, 4e, 5e of 6e leerjaar?

​

Dan val jij onder ons inschrijvingssysteem! Wat houdt dat in?

​

Het scoutsjaar start met enkele algemene activiteiten waarop je de scouts al wat kan leren kennen: Speelstraat op 01/09, Braderie op 08/09 en ons scouts-evenement Café Ludwina op 28/09.

​

Hierna begint de normale scoutswerking. Op 22/09 en 06/10 houden wij probeervergaderingen. Deze gaan door aan ons scoutslokaal Nieuwstraat 78B tussen 14u en 17u. Hierop is iedereen welkom om de scouts gratis, zonder inschrijven en verzekerd uit te proberen. Na de vergadering van 06/10 vindt er een Startbar plaats op de scouts, waarbij de leiding beschikbaar zal zijn voor vragen of een gezellige babbel.

​

Op 06/10 om 20u 's avonds verschijnt dan op de homepage van deze website een link online waarmee de nieuwe leden ingeschreven kunnen worden. â€‹

​

Helaas hebben wij sinds enkele jaren een groot aantal leden voor het aantal leiding waardoor we bij te veel inschrijvingen met een ledenstop van 50 kinderen per tak werken. Afhankelijk van het huidige ledenaantal bij de tak, kijken we hoeveel kindjes er nog bij kunnen. De kindjes die het formulier eerst invulden, krijgen eerst een plaatsje. We werken hierbij wel met voorrang voor kindjes die reeds broers/zussen in de scouts hebben, kinderen van oud-leiding en kindjes die in De Pinte wonen. Jammer genoeg zullen we sommigen dus ook moeten teleurstellen. Het is belangrijk dat alle kinderen die interesse hebben het formulier invullen, ook als je sowieso voorrang krijgt!

​

Wanneer er kinderen op de wachtlijst staan, bekijken wij in het tweede semester opnieuw of er geen plekken vrijgekomen zijn en contacteren wij jullie.

Onze leiding staat steeds klaar voor meer uitleg en info. Voor vragen kan je gerust mailen naar grl@scoutsengidsendepinte.be!

​

Een ouder kind inschrijven? â€‹

​

Wil uw kind graag aansluiten bij één van de oudere takken (jonggivers, givers of jin), kan die zich zo inschrijven. Gelieve hiervoor een mailtje naar de groepsleiding te sturen (via grl@scoutsengidsendepinte.be), zo zijn zij op de hoogte.

​

Elk kind kan sowieso twee maal komen voordat er inschrijvingsgeld betaald moet worden; die twee keren is het kind ook al verzekerd.

Start uw kind in het eerste of tweede middelbaar, dan zit die normaliter bij de jonggivers. In het derde, vierde en vijfde middelbaar zit uw kind bij de givers. Als u een kind heeft in het zesde middelbaar, kan die aansluiten bij de jin.

​

Voor het komen wenst u misschien eens de juiste leiding te mailen – om zelf te informeren of hen op de hoogte te brengen. Afhankelijk van welke leidingsgroep je nodig hebt, mail je naar jonggivers@scoutsengidsendepinte.be, givers@scoutsengidsendepinte.be of jin@scoutsengidsendepinte.be. De groepsleiding kun je op dezelfde manier bereiken: grl@scoutsengidsendepinte.be.